Deckname: Rosa
Between 1941 and 1943, a young woman called Margarete B. broadcast news of Nazi Germany from Geneva to the Red Army under the pseudonym of ROSA. A committed antifascist, ROSA regarded this illegal activity as a personal obligation. In 1943 she was arrested during the night, and four years later she was found guilty of violating Swiss neutrality. Defamed as a traitor by some and condemned as a “red” by others, she withdrew completely from political life. As the only surviving witness of the Geneva Group, she talks in this film about her life as a “Red Chapel” wireless opera¬tor.