The pivotal summer for 12-year-old Laura, who lives in a beautiful remote area in the Swiss mountains. As the only daughter in a taciturn family of farmers and mostly left to her own, she becomes obsessed with the legends told about a gorge in the area where no one dares to go. When a boy from town arrives to help on the farm she finally has a friend to share her fears and fantasies with. After he has left she takes the courage to explore the mysterious place all by herself. The portrait of a girl underestimated by all.