Emma lives with her family on a farm in northern Switzerland and is waiting for her husband Heinrich to return. Accompanying him is the mysterious Mr Besalduc, whose unsettling behaviour causes fear. When Heinrich falls ill, the women suspect that he is a supernatural being. In their seclusion, they confront him, lock him away, and in doing so make an irreversible decision.