Custodi di guerra
A man returns to his homeland for a funeral. The bodies of his parents were discovered in a mass grave. Someone who returns home after twenty years is looking for answers. War, however, does not offer answers, it produces questions. The home he had left was lived in by other people and then abandoned. The walls of the house bear signs of violence, of memories. Looking at the rooms, the man searches for the meaning of the events. He discovers that “maybe the only real truth is that my town has not changed, that it has stayed the same, waiting for me, without haste. Almost as if it knew that sooner or later I would have returned, to come to terms with the past.”