Cartographie 7 – Le bassin
This short film unfolds in a garden which has the form of a large semi-circular tank. It is a wasteland in the center of the city. Three dancers take over this space and carry out a strange topographical survey. Starting with a formal response linked to the architectural beauty of the place, they then drift towards the organic side of nature, which has here been domesticated. A rite of passage, comprising a physical test, the simulation of death and finally rebirth.