Carole Roussopoulos, une femme à la caméra
A portrait of Carole Roussopoulos (1945-2009), who pioneered light video in France in the early 1970s. Through extracts from her films, archival images, and interviews with family and friends, the itinerary of a fighter who filmed the Women’s Liberation Movement, factory occupations, and early gay rights demands, and who, throughout her life, gave voice to the unknown – to the “voiceless” – participants in social struggles and movements for emancipation.