Cábala caníbal
The discovery of a book, sandwiched between the walls of Villamediana’s family home in a town in Castile, gives free rein to the bottomless pit of associations that make up this film. That possible Zohar by Mosé de León, an essential book in the Jewish Cabbala, speaks not only about the director’s family history, but about the Inquisition, the exodus and the converted Jews, and of the underground currents in Spanish culture. Intertwined with a wealth of references that always lead back to the image, and to cinema, we discover how cinema was already prefigured even in the remotest times.