C'era una volta l'albero
In Salento (southern Apulia), millions of olive trees are dying. In 2013, the dreaded bacterium Xylella fastidiosa was discovered. With the death of the trees, the people's livelihoods and identity are dying. But the ecodrama began long before that. One observes, as in many places in the world, extinction of species, poisoned soils, water shortages, desertification...