Bombs Away
On the morning of April 1, 1944, a squadron of Allied bombers flew over the Swiss border. With scarce fuel reserves for the return flight and a lack of experience, they unloaded their bomb load over the next visible target of opportunity. Tragically, forty people were killed in Schaffhausen as a result. This documentary recounts the events surrounding that fateful day.