Becoming Animal
Shot in Grand Teton National Park, this immersive essay film draws together the distinct sensibilities of filmmakers Emma Davie and Peter Mettler and philosopher David Abram to encounter the spaces where humans and animals meet. We pique our senses to witness the so-called natural world – which in turn witnesses us. Moose clash antlers and a snail's body becomes a landscape while the myriad sensory tools of cinema explore our complicity with this “more than human world”.