Be Aware And Share
A young man wanted to make himself useful and started a wave of empathy. He mobilized many people for his project and founded an association. During one single month they collected and sorted eight tons of material donations. They also collected monetary donations for transport and for feeding the refugees. Finally they transported these donations to the Croatian-Hungarian border, where thousands of hungry, freezing and traumatised people passed through an illegal border crossing, albeit officially. This film reports about this project from the idea to its implementation and grapples with the question of solidarity and social awareness.