Bal moderne
Sasha Waltz, Wim Vandekeybus, Batsheva: no classical “pas de deux”, and no end of discoveries. Movements unfettered by convention, modern dance in tune with the real world. The 10th Bernese “Dance Days” (Tanztage), a forum of contemporary dance, is seen here through the eyes of the “grand old lady” of expressionist dance in Switzerland, the 95-year-old Beatrice Tschumi.