Automania – von A nach B
Director Fabian Biasio is stuck in a dilemma: as an urban cyclist, he has a latent hatred of cars. He compensates for his vulnerability with a generous interpretation of the traffic rules. But as soon as he sits behind the wheel of a car, he becomes a driver with heart and soul. He asks himself where this desire comes from and discovers worlds previously hidden from him: the film deals with these worlds - on this side and on the other side of the windscreen. The inner conflict drives the director to search for strategies for safer and more sustainable traffic participation for all.