As Cinzas de Deus
Set in the atmospheric ruins of an abandoned, once grandiose city, Ribeirao Vermelho in Minais Gerais, Brazil, the film follows a woman, Helo, entering a world of memory fragments, where several characters – perhaps «trapped souls» – are living and reliving karmic moments in an unspecified past, until their circumstance is transmuted by her arrival. Helo interferes with their dream-like reality, absorbs them, interacts with them, releases them. Their memory bank gradually erased, they disappear into the ether. In a climactic finale she confronts her own personal nemesis. She survives the life-and-death confrontation, and, left behind, she dances alone, immerse in dust and eternity. With a cast of award-winning Brazilian dancers and a soundtrack by Kid Loco.