Aragon: le roman de Matisse
In 1941, the writers Louis Aragon and Elsa Triolet fled the Nazi-occupied zone of France, arriving in Nice. There they met and befriended Henri Matisse. Aragon resolved to write a book about the grat painter, but it wasn't until 1970, just after Elsa's death, that he finally completed “Henri Matisse, roman”. The book's main theme: the relationship between painting and writing.