Angeli non ne ho mai visti
Adriana, Mother Superior in a convent of Poor Clares, has all the appearances of a very spiritual woman, her life divided between silence and prayer. A project to renovate the ancient convent changes all this however. Mother Adriana interprets the event as a sign from a higher power. She decides to lend her authority to the engineer in charge of the project, Dario Padovani, and to open the convent to the world outside. Her relationship with Dario deepens. When the ecclesiastical authorities object to the plan to open up the convent, Adriana begins to have serious doubts about the life she has been leading, about her faith and her true feelings. Deeply troubled, she decides to leave the convent. Equally unsatisfied with her “second” life although in her own way she loves Dario, Adriana decides to abandon all those nearest to her and to leave town in search of her true identity.