Amiet
Cuno Amiet lived from 1868-1961, yet seen today many of his pictures have a contemporary edge. Amiet was a Swiss pioneer of modern painting along with Ferdinand Hodler and Giovanni Giacometti. The film visits three highly individual Amiet collectors in Dallas, Geneva and Studen, near Biel. Surrounded by Amiet’s works they tell us what part these paintings play in their lives.