A Tale
The film was originally created as part of the feature length film Anna. The basic idea of Anna was not to fix the course of a story in advance. The story should develop organically and sudden changes should become possible – as in life. The group of young filmmakers was looking for a more vital, exciting dramaturgy. Every one of the 11 filmmakers (Tanja Stöcklin, Cécile Wick, Jürg Egli, Jörg Helbling, Angelo da Rota, Su Meili, Pius Morger, Manuel Siebenmann, Tommi Streiff, Helena Vagnières) was obliged to go into and to connect to the previous filmpart, to work with the same protagonist leading through the film and to keep to the same productional frame (one month in all for script, shooting and rough editing). The project was realized in the triangle of Zürich, Berlin and New York.