Yalom's Cure
The 80-year-old psychiatrist and best-selling author Irvin D. Yalom is considered to be the most influential psychotherapist in the USA. Millions of his books have been sold worldwide, critics describe him as inspiring, intriguing and life changing. His work stresses the value of relationships and revolves around how therapy functions. The film offers more than a classic biography: Yalom takes viewers on an existential journey, navigating the depths and shallows of the human psyche. In this role as a guide, he imparts his discernments and provides profound insight into his own inner life.