Volta à terra
At Uz, a tiny hamlet in Portugal's northern mountains, emptied by emigration, only a few dozen peasants remain. As the community gathers together around the traditional August holidays, the young shepherd Daniel dreams of love. But the immutable cycle of seasons and the work in the fields quickly become the priority again.