The Remnants
It is a fact that many people do not know, Laos holds a sad record: it is the most heavily bombed country in modern history even though it never declared war on other countries. From 1964 up to 1973 American airplanes dropped more than two million explosive devices on Laotian territory while carrying out over 500'000 bombing missions. More than forty years later, the country still bears the heavy burdens of such ruthless and inhumane warfare.