In the middle of an austere landscape polluted by a coal mine in northern Colombia, Viviana and Yandris, two teenage sisters of the Wayuu ethnic group, discover their traditions through ancestral rituals. When their father dies, the Jarariju sisters leave their country, in an act of boldness and courage.