Sira – Wenn der Halbmond spricht
80-year-old Sayyed el-Dawwy is the last living interpreter of the Sira, the most significant Arabian epic. He knows its 5 million verses by heart and keeps its stories alive. He wants to pass the Sira down on to his grandson Ramadan. The film accompanies their concert tour through Egypt. While Sayyed wants to teach the Sira to his grandson the way he knows it, Ramadan is interested in modern interpretations. In the struggle of generations, the picture emerges of a world caught between tradition and modernity. A world in search of its respective heroes – in the past as well as in the present.