Opération Libertad
In April 1978, members of “Groupe Autonome Révolutionnaire” (GAR) rob a major bank in Zurich with the aim of bringing to light the covert ties between the Swiss financial system and dictatorships in Latin American. Wanting to secure concrete evidence, they film the entire operation. Although the bank director confesses to GAR, the Paraguayan mediator refuses to cooperate, confronting the members of GAR with difficult issues: Should they liquidate this lieutenant-colonel of the dictatorial regime’s secret service? Or take him as a hostage? What should they do with the millions they have stolen from the bank? And the agonizing, recurring question: Does the end really justify the means? Thirty years later, the videotapes of this operation resurface, thus raising a new question: How did the affair actually end at that time?