NEMESIS
The film explores the destruction of a unique train station in Zurich and the construction of the new prison and police centre in its place. From the perspective of the filmmaker’s window, and with testimony from prisoners awaiting deportation, the film probes how we deal with the extinction of history and its replacement with total security.