Les âmes mortes
In Gansu Province, northwest China, lie the remains of countless prisoners abandoned in the Gobi Desert sixty years ago. Designated as ultra-rightists in the Communist Party’s Anti-Rightist campaign of 1957, they starved to death in the Jiabiangou and Mingshui reeducation camps. The film invites us to meet the survivors of the camps to find out firsthand who these people were, the hardships they were forced to endure and what became their destiny.