Le boeuf volé de Papa Lantsky
Four bandits, a stolen ox, a whale under a sofa, a jealous brother and a Soviet controller whose throat has been slit: the elders of a small village of the Caucasus shake the dust off their memories relating to a series of crimes that occurred more than half a century ago. Their fantastic testimonies transform a local anecdote into an epic legend. A documentary that retells a fabulous and true story.