L'héritage
A recently widowed painter Augustin Boisvert, and his two daughters, Camille and Meline, inherit a mysterious house. At their first visit, the old guardian, as well as the phantasmagorical paintings covering the walls, scare Camille and Meline. Forced to stay in the house for the night, Augustin watches over his sleeping daughters and draws the face of Camille before falling asleep. The next morning, Camille has disappeared, as well as the drawing. A beautiful young woman then appears.