Exit Through the Cuckoo’s Nest
The essayistic personal short documentary tells the story of a soldier who never wanted to be one. Choosing never to pull the trigger, his defiance leads to military prison. Faking mental illness he detours away from the front line, through a lunatic asylum back home to Belgrade on the day that NATO begins bombing the entire country.