Ernstfall in Havanna
The story of Stefan Balsiger, a congenial, average Swiss man and councillor to the embassy, who accompanies a US senator on his mission in Cuba. He makes a botch of so many things that a minor blunder by the Senator turns into a serious incident which intensifies into a second Cuban crisis – thanks to further entanglements by the media, police and diplomats who represent the arch-enemies USA and Cuba. Only one person can eventually solve the crisis: Stefan Balsiger himself. As a young diplomat, Balsiger had once dreamed of standing on the stage of world politics. But as the unfortunate series of events in Cuba lead him to that very position, he only wants one thing: to exit from the limelight as quickly as possible.