Die singende Stadt
Singing in never-ending corridors; a refrigerator filled with blood behind the wig shelf; twittering fairies glide through the canteen; timpani, trumpets, and the omnipresent voice over the loudspeaker. Prompting, grand soliloquies and absurd dialogues. Every gesture counts. Below the stage, on massive hoists, a jubilant chorus floats upwards: “The Singing City.” The film uses Calixto Bieito’s Parsifal production in Stuttgart as its central theme, enabling viewers to immerse themselves into the complex world of a major opera house and observe the people in this mystifying world as they go about their daily work. Visions contend here with the reality of what is feasible: every opera a Babylonian endeavour and a veritable pleasure for the senses.