De la cuisine au parlement
Switzerland was one of the last countries in the world to grant women the right to vote. This film guides us through a century of Swiss history, tracing the imprint left by the women who fought for the right to leave hearth and home – and by the men who did everything they could to send them back – until they gained legal equality, whose implementation seems to be in question still today.