Cascadeuses
Virginie, Petra and Estelle are stuntwomen. They get hit by cars or struck by violent husbands and gangsters, often repeatedly. And every time, they get back up on their feet, ready to shoot the scene as many times as necessary. Freedom, glory or a search for power fuel these women’s desire to push their bodies to the limits. But how much violence are their bodies and minds able to take on? The film questions how cinema and television distribute roles and violence on the screen.