Bratsch – Ein Dorf macht Schule
Bratsch, located in the Leuk mountains, is an Upper Valais village with a magnificent view of the Rhone Valley. Just one hundred people still lived in the village in 2015. Since the municipality merger with Gampel down in the valley, the school building has stood empty. Something was about to change. The film documents the development and changes in the village from the reopening of the school in autumn 2016 to the present.