Avant il n'y avait rien
A Swiss filmmaker of Palestinian origin travels to the West Bank to make sense of the break-up with a childhood friend who became a Jewish settler. While trying to understand why their friendship has not held up in the face of the political situation, he reveals his own tragic family history in Palestine. An emotional exploration of friendship and identity, through the brutality of the occupation and a cry for the survival of Palestinian culture.