They had complete carte blanche for their contributions, there were no limitations in terms of style or content, and only rough recommendations for the length of their films. The filmmakers produced 15 short films that came from all regions of Switzerland. These are sometimes homogenous, but mostly they themselves are a patchwork of multiple directors and their individual styles. Additionally a 16th group was made to implement a frame-work: a story connecting, embedding and even leading up to some of the 15 other projects.